עשרות אלפי הנתקעים בפקק הקבוע לירושלים בכביש אדם-חיזמה-סיירת-דוכיפת, דורשים מהממשלה, מעיריית ירושלים, ממועצת בנימין ומצה״ל, לעשות את הצעדים הדחופים, לטווח המידי והארוך, לשחרור הפקק העצום, כביש 437 ציר נסיעה של 7 ק״מ שנמשך באופן קבוע לכל הפחות חצי שעה ואף יותר.

הפקק לאורך כל שעות היום
בעיית הפקקים בציר אדם-חיזמה-שדרות סיירת דוכיפת, הולכת ומחריפה כבר מספר שנים. בעבר הפקקים אירעו רק בשעות הבוקר (Rush Hour). אך בשנתיים האחרונות, הם הלכו והתפשטו לשעות נוספות ביממה. בשבועות האחרונים, אף שמדובר בתקופת החופשה הגדולה שבה תמיד הורגשה הקלה בפקקים, הפקק קיים בכל שעות היום.
וכך מספר למערכת האתר תושב אדם:" כמי שחי באזור שנים רבות, ברור לי שזהו רק הקדימון לקראת החזרה ללימודים ולשגרה. זו מציאות שלא קיימת אפילו בכניסה לתל אביב, והיא לא מתקבלת על הדעת, נסיעה שאורכה 7.5 ק"מ ושאמורה להימשך 7 דקות, מתמשכת במקרה הטוב חצי שעה ואפילו גן למעלה משעה בשעות העומס. עשרות אלפי נוסעים, סובלים ממצב קיצוני זה מדי יום ביומו. אנשים מאחרים כרונית למקום העבודה. תלמידים מפספסים שעות לימודים יקרות. הורים מאחרים לאסוף את ילדיהם מהגנים והצהרונים. שנים רבות, אנחנו סובלים באופן פרטי. כעת אנו יצאים למאבק, עד שנראה פתרון מעשי (ולא רק דיבורים מהם שבענו) לבעיה. ויש מה לעשות"

בהודעה שהוציאו ממטה המאבק בכדי לתת מענה בטווח המידי, ופתרון לטווח הארוך, הם דורשים:
– הפסקה מוחלטת וללא הגבלת הזמן של הזרמת התנועה ממחסום קלנדיה לציר אדם (באחריות מג"ב, המשטרה וצה"ל).
– הפסקה מוחלטת של בידוק רכבים בציר המעבר במחסום ובמקום זאת חידוד קבוע לחיילים במחסום שבידוק יתבצע רק בצד ללא הפרעה לתנועה (באחריות צה"ל והמשטרה).
– החזרת אישור התנועה לרכב פרטי בנת"צ לאורך סיירת דוכיפת, החל מ-9 בבוקר, כפי שהיה עד לפני מספר שבועות (במצב החדש, הנת"צ פנוי רוב שעות היום, אך התנועה הפרטית עומדת – באחריות עיריית ירושלים).
– הארכת הרמזור הירוק לעולים וליורדים בסיירת דוכיפת בכל שעות היממה (באחריות עיריית ירושלים).
– כניסה מידית לפרויקט הכפלת נתיב התנועה לירושלים, בנקודה בה הכביש מתמזג לנתיב אחד (מול הכפר חיזמה) ללא סיבה נראית לעין, וזאת בשונה מהקיים לאורך שאר הציר (באחריות משרד התחבורה, המנהל האזרחי ומועצת בנימין).
– קידום לראש סדר העדיפויות של מנהרת עטרות – פרויקט שיחסוך מהנוסעים לגוש דן את המעבר בירושלים וגם יזרים חלק מהנכנסים לעיר לכביש 443 (באחריות משרד התחבורה, המנהל האזרחי ומועצת בנימין).
– הוצאה לפועל של התכנית לביטול כיכר חיזמה, כך שהתנועה תוזרם ישירות למחסום (באחריות משרד התחבורה, המנהל האזרחי ומועצת בנימין).
– קידום התכנית הקיימת להארכת קו הרכבת הקלה עד לגבע בנימין (אדם).
– סלילת כביש עוקף חיזמה, מצפון ומזרח לכפר, בין שני המקטעים של 437, כך שתנועה שיורדת לכיוון מעלה אדומים ויריחו, לא תעמיס על הכביש לירושלים.
– כל צעד נוסף שיתן מענה לבעיה.
הבעיה קיימת שנים רבות ומוכרת היטב למקבלי ההחלטות. על אף הבטחות רבות, לא רק שאין שיפור, אלא שהמצב מחמיר באופן קיצוני.