בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2020-2018),
כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2020.
מהניתוח עולה כי במקום השני ברשימת הצמתים העירוניים האדומים בישראל נמצא צומת הרחובות דרך חברון-האומן-וינר בירושלים עם 54 נפגעים בתאונות דרכים, ארבעה מהם באורח קשה.
במקום ה11 והמכובד נמצא גשר עוזי נרקיס בירושלים עם 37 נפגעים בשלושת השנים האחרונות ובניהם פצוע 1 קשה
להורדת קובץ הנתונים המלא באקסל
מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 54 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2021 (נתון כמעט זהה לשנת 2020), 15% מכלל ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2021.
שנת 2021 היא שנת שיא (ביחד עם שנת 2017) במספר ההרוגים בצמתים העירוניים בעשור האחרון. 5,968 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בשנת 2021, עליה של 5% בהשוואה למספר הנפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2020.
הרשימה המלאה של אור ירוק כוללת 234 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים שנבחרו נפגעו בשלוש שנים (2020-2018), 3,461 בני אדם בתאונות דרכים, 17 מתוכם נהרגו ו-218 נפצעו באורח קשה.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בצמתים העירוניים מתקיים קונפליקט מובנה בין כלי הרכב שמגיעים מכיוונים שונים לבין הולכי הרגל ורוכבי האופניים. התנהלות בצמתים העירוניים דורשת תשומת לב רבה, ערנות וקריאה נכונה של המצב. בשל כך בצמתים העירוניים מתקיימת היפגעות גבוהה בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים למפות את הצמתים האדומים מרובי התאונות בערים שלהם ולפעול לצמצום הנפגעים. לעיתים שיפור תשתית יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות או הצבת מצלמת רמזור בולטת ומשולטת. בפעילות נכונה ראשי הערים יכולים וחייבים להוביל שינוי אמיתי בכל הקשור למספר הנפגעים בצמתים העירוניים".
יש לציין שאחד הקטעים המסוכנים בכביש הוא העלייה מכיוון צומת הגבעה הצרפתית וההשתלבות לתוך נתיבי הנסיעה בגשר עוזי נרקיס,
כפי שכתבנו בעבר באתר פסגת זאב שלי בכתבה כאן מתחילת 2021.
אנו קוראים מכאן לראש העיר מר משה ליאון למצוא פתרון לצומת המסוכנת על גשר עוזי נרקיס.