שדרות סיירת דוכיפת נמנות עם הצירים העמוסים בעיר ומשמשות כנתיב כניסה לעיר מיישובי חבל בנימין.
לאחרונה מתחילה לקרום עור וגידים ותכף כבר לצאת אל הפועל תכנית משמעותית על מנת לאפשר זרימה נוחה ומהירה של התנועה בציר, תבוצע הפרדה מפלסית בצומת הרחובות עמיחי גידי פאגלין, סיירת דוכיפת ושדרות משה דיין. ההפרדה המפלסית תאפשר תנועה שוטפת של רכבים פרטיים מתחת למפלס הרחוב ומתן עדיפות למעבר הרכבת הקלה על הקרקע.
אופי הפרויקט: ביצוע הפרדה מפלסית
מתחם העבודות: שדרות סיירת דוכיפת, ממעבר חיזמה ועד לרחוב עמיחי גידי פאגלין
סטטוס העבודות: עבודות לביצוע הפרדה מפלסית יחלו בשנה הקרובה
משך הפרויקט: כשלוש שנים
השיקוע יאפשר מעבר מתחת לכביש ללא רמזור בתנועה ממזרח למערב ולהפך – בין סיירת דוכיפת לפאגלין כיוון שבצומת הקיימת כיום יש עדיפות לרכבת הקלה ולכן לא מתאפשר תזמון של הרמזורים.
מתוך המכרז: מודגש, כי לוח זמנים זה מחייב עבודה אינטנסיבית ורציפה, ששה ימים בשבוע (כולל יום ו' וערבי חג), וכן עבודות לילה ככל שיידרש. למי מהתושבים שזוכר את עבודות הלילה בבניית מסלול הרכבת הקלה, זוכר שהרעשים היו לא פשוטים בלילות, כך שלשכנים הגרים בסמוך תתכן תקופה של לילות עם רעשי הרקע.. (מומלץ לבחון רכישת חלונות חוסמי רעשים ;)) על אף שבזמן העבודות יוצבו קירות אקוסטיים שיפחיתו את רעש העבודות, בין השאר לטובת בית ספר טדי הסמוך. וכן העבודה תהיה בשעות היום למעט מקרים חריגים בהם תהיה הודעה מראש לתושבים.
השיקוע מיועד לכלי רכב פרטיים באורך כ-400 מ' מצומת עמיחי פאגלין / תחנת כיבוי אש פסגת זאב ועד לצומת סיירת דוכיפת / רחוב הארבעה. חלק מהשיקוע יהיה מקורה, אשר יכלול שלוש שיטות ביצוע שונות: (חפור כסה and cut cover), (מבנה בשיטת down top), וכרייה באורך כ-15 מ'. מובהר, כי קטע הכרייה יבוצע
מתחת לקו האדום של הרכבת הקלה, זאת בכדי לא להפסיק את פעילות הקו האדום בזמן עבודות הקמת השיקוע. התכנון כמובן הוא לבצע את העבודות בדיוק מירבי, בזהירות ובתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים על-מנת להבטיח את תנועת הרכבת הקלה כסדרה.
במסגרת הפרויקט תבוצענה, בין היתר, עבודות עפר ופירוקים, עבודות קונסטרוקציה קירות תמך, מבנים, דיפונים וכדו', עבודות מנהור, איטום, העתקת ובניית תשתיות ומערכות, עבודות הסדרי תנועה זמניים וקבועים, עבודות סלילת כבישים, עבודות פיתוח על כל מרכיביהן, לרבות ריצופים, גינון, קירות, פיתוח, גשרי שילוט, מגבילי גובה, מאור, הכנות לחברות החשמל, רמזורים, תקשורת, מים, ביוב וכן עבודות להתחברות לקיים לרבות בזרועות המתחברות לצמתים שבתחום הפרויקט, וכן כל שיידרש לביצוע מושלם ומלא של העבודה באזור, כולל כל עבודות הסדרי תנועה ובטיחות זמניים לשלבי הביצוע.
על פניו הפרויקט נשמע יעיל מאד לאזור וימנע את כל הפקקים בצומת משה דיין וסיירת דוכיפת, וכן זמני הרכבת יתקצרו בעקבות מעבר חופשי יותר שלה בצומת, עם זאת יש דבר נוסף שעליו הסב את תשומת ליבנו שלמה יהושע הידוע בדאגתו הרבה לתושבי ירושלים והפסגה בפרט, כשבעצם השיקוע המוצע לא יועיל במאום לרווחתם של תושבי פסגת זאב ולתושבי בינימין המגיעים ממחסום חיזמא בואכה סיירת דוכיפת, מכיוון שהשיקוע המוצע פשוט יעביר את הפקק מצומת משה דיין לצומת הסמוכה למכבי האש, צומת עוזי נרקיס כשהפקק ישתרך עד המחסום ויותר,
יותר נכון היה לבצע שיקוע ארוך יותר המתחיל מאיזור "בר און" עד לפני צומת "בן ציון", שזה כמובן פרויקט הרבה יותר משמעותי וגדול, ובכך להפריד את התנועה המגיעה מבנימין שברובה המוחלט צריכה להגיע למרכז העיר והחיבור שלהם ל"בגין" יועיל, וכך כל הפרויקט באמת יעזור לתושבי הפסגה באופן משמעותי ולא יהווה עוד פלסטר קטן שצריך להשקיע עליו כמה שנים.
וכדאי לציין גם נקודה שכבר החלו בהצרת המדרכות ברחוב ועוד בתכנון להצר אותם עוד הרבה לצורך הפרויקט הזה, כך שזה בהחלט לא משהו שיקל על השכנים הגרים בסמוך, אז לאור הדברים אולי בכלל צריך לשנות גישה לגבי פסגת זאב אחת השכונות הגדולות בירושלים. וסיירת דוכיפת לא יכול להיות הכניסה הראשית לירושלים עבור תושבי בנימין. אי אפשר להרחיב עוד ועוד את הכביש כדי להזמין אותם לעבור דרך הרחוב. צריך לקדם ולזרז את הפרוייקט של שיקוע קלנדיה בכדי לאפשר לתושבי בנימין כניסה אחרת לירושלים , ורחוב סיירת דוכיפת יחזור להיות רחוב שכונתי שקט ושפוי.
אבל זה כרגע הפרויקט והוא תכף מתחיל בשלבי ביצוע, אז רק נקווה שבסופו של דבר הוא יהיה באמת לתועלת תושבי הפסגה.